luni, 8 februarie 2016

Prajitura cu branza si gris

 

Ingrediente:
  • 250g zahar
  • 125g unt moale
  • 3 oua
  • 5 linguri cu gris
  • 1 plic budinca de vanilie (am pus Dr. Oetker)
  • 1 plic praf de copt (sau o lingurita bicarbonat de sodiu)
  • 1 kg branza dulce
  • 1 lamaie (zeama si coaja)
 Cineva a postat reteta aceasta pe un site de socialzare. Mi s-a parut interesanta si, cum aveam branza din belsug, am zis sa o testez.
Am scris rapid ingredientele pe-o foaie si am purces la treaba. Prajitura a iesit foarte buna, fina si usoara si cu aroma delicata de lamaie.
Am pozat-o, am mancat-o, au trecut zile, saptamani.......... treburi......... am uitat sa o postez si, mai ales, sa salvez linkul.
Astazi am descoperit fluturasul cu reteta intr-un sertar si am zis sa-mi fac timp sa o trec aici, in jurnal, ca o voi pierde si o sa-mi para rau.
Deci imi cer scuze de pe acum autoarei, dar nu imi ami amintesc sursa.

Cum procedam?
Frecam spuma untul cu zaharul, apoi adaugam cate un ou, pana le incorporam in crema.
Separat, amestecam bine branza, budinca praf (nepreparata) si grisul, apoi praful de copt, zeama si coaja de lamaie.
Amestecam cu crema de oua, punem compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt (sau unsa cu putin unt si presarata cu faina) si coacem pana se rumeneste deasupra (cca 45-50 minute la 180 grade). Am folosit o tava dreptunghiulara, nu-mi amintesc dimensiunile, dar cam pe jumatatea tavii de la cuptor.
Lasam la racit in tava, taiem, pudram cu putin zahar si servim.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu