sâmbătă, 13 februarie 2016

Casuta de turta dulce

 

Eh, a trecut ceva vreme de la Craciun, dar eu inca nu am reusit sa-mi transcriu opera de arta in jurnal. Timpul asta...........
Ce-mi amintesc foarte bine este ca m-am documentat foarte serios, am citit o multime de retete, unele mai diferite decat altele, intr-un final am incropit o reteta de aluat si am purces la treaba, cam tarziu, din pacate, adica fix cu doua zile inainte de Craciun, cand deja nu-mi mai vedeam capul de treaba.
Singura problema a fost ca nu am avut suficient timp la dispozitie sa o bibilesc asa cum as fi vrut, insa chiar si asa, pe fuga, am lucrat cu maaaare drag la ea si am fost foarte mandra de rezultat. Prima mea casuta! :)

Ingrediente:
  • 1 kg faina plus extra pentru intins
  • 300 g unt moale
  • 400 g zahar (mi s-a parut prea mult)
  • 2 linguri amestec pentru vin fiert (contine toate aromele necesare unei retete perfecte de turta dulce)
  • 1 lingura bicarbonat de sodiu
  • 3 oua mari
  • 200 g miere
 Pentru decor:
  • 3 albusuri
  • 350 g zahar pudra
  • bombonele colorate
  • nuca de cocos etc.
Preparare:

Mixam faina cu bicarbonatul si cu untul, punem apoi ouale, zaharul si restul ingredientelor si framantam bine. Scoatem aluatul din bol, il invelim in folie alimentara si-l lasam minim o ora la frigider.

Pudram blatul de lucru cu faina, intindem aluatul odihnit bine intr-o foaie de 3-4 mm grosime, punem deasupra sabloanele din carton, decupam, transferam cu mare grija fiecare bucata pe hartie de copt, in tava si coacem pana se rumeneste usor pe margini (cam 10 minute).
Sau, mai simplu, intindem aluatul direct pe hartia de copt, decupam dupa sabloane, indepartam surplusul si piesele necesare casutei raman nemiscate pe foaie. Tragem usor foaia cu totul in tava de copt si...... coacem.
Din aluatul de mai sus ne-au toate componentele pentru casuta, plus o multime de turte dulci decupate in diverse forme.

Cand scoatem turta dulce din cuptor, neaparat o lasam la racit pe o suprafata plana, altfel se deformeaza.

Despre asamblare si ornare..... intr-o alta zi :)













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu