vineri, 22 ianuarie 2016

Placinta greceasca (Portokalopita)



Sursa

Ingrediente:
  • foi de plăcintă - 400 g
  • 5 ouă 
  • 100 g unt topit 
  • 150 g zahăr 
  • 400 g iaurt 10% grasime
  • 1 plic praf de copt 
  • coajă de la o portocală
  • 1 lingura suc de lamaie
Pentru sirop:
  • 150 g zahar
  • sucul de la 6 portocale
  •  
Mixam bine untul, iaurtul si zaharul (150 g), apoi adaugam cate un ou, mixand in continuare.
Punem coaja de portocala si praful de copt stins in prealabil in sucul de lamaie.
Foile de placinta se usuca bine (ori le tinem putin in cuptor, ori le tinem la temperatura camerei, intinse pe masa), apoi se rup in bucatele mici.
Pastram doar o foaie intreaga, pe care o asezam pe fundul tavii in care vom coace prajitura. Tava am uns-o cu putin unt, desi in reteta originala nu se preciza daca e envoie.

Punem foile sfaramate in compozitia de mai sus, omogenizam , apoi turnam amestecul intr-o tava (eu am folosit una putin cam mare, de cca 24/38 cm; data viitoare voi alege una putin mai mica).
Coacem prajitura 30-40 minute in cuptorul incins in prealabil la 180 grade, pana se rumeneste frumos deasupra.

Cat timp se coace prajitura, pregatim siropul: punem la foc mic sucul celor 6 portocale si 150 g zahar si amestecam usor. Desi reteta originala recomanda fierberea, eu le-am tinut foarte putin la foc, doar pana s-a topit zaharul.

Cand este gata, scoatem prajitura din cuptor si turnam peste ea siropul (neaparat cat este prajitura fierbinte). O lasam la odihna minim o ora, apoi putem servi.
Este o prajitura minunata, usoara si foarte aromata.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu