sâmbătă, 17 ianuarie 2015

Placinta vanatoreasca cu piure de morcov si carne


Ingrediente:
  • 500 g morc­ovi curata­ti de coaj­a
  • 1 kg carto­fi , curat­ati de coa­ja
  • 100 g unt
  • 500 g carn­e tocata d­e vita
  • 1 cutie bu­lion de 70­ g
  • 1 vanata t­aiata in c­uburi
  • 150 ml lap­te
Aceasta este reteta originala, preluata de aici
Eu am injumatatit toate cantitatile, si pentru ca era un experiment pentru mine, dar si pentru ca nu aveam prea multe guri la masa.

Am curatat jumatate de kg de cartofi si cca 250 g de morcovi, am taiat un mrocov mai mitittel in rondele subtiri si le-am pus deoparte. Cartofii taiati bucati impreuna cu 2/3 din morcovi i-am pus la fiert.
Intre timp am pus intr-o tigaie 2-3 linguri ulei, am lasat sa se incinga si am pus carnea tocata (300 g), amestecand continuu pana cand si-a schimat complet culoarea, moment in care am adaugat 1/3 din morcovi taiati cubulete, vanata, o mana de ardei gras tocat (din congelator). bulionul, sare si piper dupa gust (eu nu am pus piper ca era si pentru copii). Am amestecat bine si am lasat la foc mic, cu capac, vreo 10 minute, sa se inabuse bine.

Dupa ce morcovii si cartofii au fiert bine, am scurs apa, am zdrobit legumele ca pentru piure, am adaugat, sare dupa gust, unt (cam 2-3 linguri) si lapte cat sa iasa un piure mai consistent.

Am uns un vas Yena cu unt, am pus o parte din piure, am intins bine, peste el am pus compozitia din tigaie, iar deasupra restul de piure. Am nivelat frumos si am asezat deasupra rondelele de morcov pastrate deoparte, iar peste am presarat bucatele de unt.

Am dat la cuptor, la foc mediu (170 grade) petnru vreo 25 de minute, pana cand a capatat o crusta usoara deasupra.
A iesit buna, iar dovada (pentru mine) a fost faptul ca a mancat si piticul mei cel sclifosit :)
Merge foarte bine cu gogosari in otet sau cu salata verde.

Fiind un experiment, trebuie sa-mi notez cate ceva:
1. morcovii care se pun in carne trebuie fierti inainte, ca au ramas putin cam tari;
2. ar fi trebuit sa pun in carne si alte condimente - verdeturi, o sa ma gandesc ce ar merge mai bine;
3. acum am pus o vanata coapta, de la congelator, pentru ca nu am avut prospata, dar sigur iese mai buna cu vanata proaspata.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu