duminică, 18 ianuarie 2015

Pizza





Ingrediente:

Pentru aluat:
  • 200 ml apa 
  • 3 linguri ulei de masline
  • un praf de sare (un varf de cutit)
  • cca 350 g faina 000
  • 1 lingura drijdie uscata
 Pentru umplutura:
  • ce va pofteste inima :)
  • eu am folosit ce am gasit prin frigider: 1 ou, bacon, salam uscat, rosii cherry, ardei, porumb, cascaval, telemea rasa, tarhon.
Daca am rabdare, fac aluatul la masina de paine: pun in cuva masinii lichidele, faina, drojdia (neaparat in aceasta ordine), setez programul Aluat si astept.

Daca ma grabesc, incalzesc apa cat sa suporte degetul, dizolv drojdia in ea (putem pune si o lingurita de zahar, dar eu prefer fara), apoi pun uleiul, sarea si faina si amestec bine totul, dupa care presaram blatul de lucru cu faina, scoatem aluatul si il framantam putin.
In functie de gradul de umiditate a fainii, poate fi nevoie de +/- 2-3 linguri.
Punem aluatul inapoi in vas, acoperim cu un prosop si lasam la dospit, la loc caldut (pe calorifer, daca e iarna).
Dupa ce a crescut frumos, impartim aluatul in doua si intindem fiecare parte in tava de pizza unsa in prealabil cu putin ulei.

Ungem marginile cu putin sos dulce (sau ketchup), iar restul aluatului ungem cu oul batut bine.
Deasupra punem ce dorim, iar in final radem cascaval si presaram tarhon (sau ce alte ierburi preferati).
Dam la cuptor, la foc mediu, pana cand se rumenesc usor marginile si totul capata o crusta aurie.
Scaotem, portionam si........ servim!
Pofta buna!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu