duminică, 4 ianuarie 2015

Placinta cu dovleac

Ingrediente:

Pentru aluat:
  • 3 oua
  • 1/2 cana zahar
  • 9 linguri ulei
  • 9 linguri lapte batut/iaurt
  • 1 plic praf de copt
  •  faina
Pentru umplutura:
  • un dovleac de cca 2 kg
  • 1/2 cana zahar
  • 2 linguri gris
Placinta cu dovleac este una din favoritele mele, insa o faceam destul de rar dintr-un singur motiv: mi-era tare greu sa dau dovleacul pe razatoare.
Acum insa am avut o ideea pe care am incercat-o: am dat dovleacul prin masina de tocat carne. A iesit super!!!

Cum procedam:
Batem bine ouale cu zaharul si-un praf de sare, adaugam uleiul si laptele/iaurtul, apoi praful de copt stins in putin otet, omogenizam bine, apoi punem faina. Nu am trecut o cantitate exacta de faina pentru ca am uitat sa cantaresc pachetul dupa folosire. Se pune faina cat sa iasa un aluat nu foarte tare, dar usor de intins in foaie. Lasam la odihna, timp in care ne ocupam de umplutura.

Curatam dovleacul de coaja si de seminte, il taiem bucati potrivit de mari (cat sa incapa in masina de tocat), il trecem prin masina de tocat carne, apoi il amestecam bine cu zaharul si cu grisul.

Impartim aluatul in doua, apoi ungem o tava cu ulei si pudram cu faina, dupa care intindem in tava prima foaie, punem umplutura, pe urma intindem pe masa de lucru a doua foaie si o transferam cu grija in tava. Nivelam foaia, aranjam frumos marginile, intepam cu furculita in cateva locuri, apoi dam la cuptor, la 170 grade, pana se rumeneste frumos deasupra.
Pentru foaia de deasupra eu folosesc o planseta de silicon, o pudrez cu faina, intind foaia pe ea, rulez, apoi o derulez cu grija deasupra tavii.
Este uan din putinele deserturi in care nu pun deloc arome, de niciun fel, pentru ca vreau sa savurez doar aroma de dovleac.
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu